Spånar på tal till storebrors bröllop..

Kategori:

Vi har samlats här idag för att vara del av något underbart och vackert, Joakims och Lindas kärlek till varandra. Mitt hjärta blir så varmt när jag ser de två tillsammans. 
 
Min älskade storebror Joakim, som funnits där sen jag föddes. Han var ju lika gammal som Casper är nu när jag föddes, 12 år. Du är min förebild, min fina och bästaste storebror. Den optimala storebroren man kan tänka sig. 
Från det jag varit liten och störig, till idag då jag är lite större, men även lite störigare..
 
Jag är alltid lika stolt när jag får presentera dig som min storebror för någon. Du är världens finaste, bästaste och det största hjärtat någonsin. 
 
Kvinnan som i mina ögon vann högsta vinsten, där priset var Joakims hjärta är du Linda. Du är en beundrandsvärd kvinna och jag kan aldrig ha önskat någon annan för min storebror, du har verkligen allt. När jag lärde känna dig fick du snabbt en plats i mitt hjärta, du blev en förebild, en vän och min familj. Jag har alltid kunnat fråga dig om råd och vägledning i livet. 
 
Ditt sätt att vara på, har smittat av sig till mig och gjort mig till en bättre människa, du har hjälpt mig växa. Kärleken ni delar är unik och vacker, ni är ett bevis på att äkta kärlek verkligen finns. Kärlek är så mycket mera än en varm känsla i magen. Kärlek är att älska sin nästa, trots brister och att finnas där i vått och torrt, det är precis det ni gör. 
 
Ni har även gett mig de två finaste brorssönerna, de finaste gåvona i mitt liv. Ni vet hur mycket Casper och Gabriel betyder för mig och jag är så oerhört tacksam att jag, även kallad ''gamla tanten'' har fått bli en så stor del av deras liv. 
Jag vill även tacka för att ni alltid har plats i er soffa för mig och min kudde, och jag är tacksam för alla fina minnen vi delar. Och kommande minnen vi skapar. 
 
Trots att Casper och Gabriel kan göra så jag nästan når bristningsgränsen med alla hyss de kan hitta på, så älskar jag er alla trots era brister. 
 
Jag känner egentligen inte att jag behöver önska er lycka till i framtiden, för jag vet med hela mitt hjärta att det kommer vara ni två till sista andetaget. 
 
Och därmed vill jag utbringa en skål för brudparet. 
 
Kommentera inlägget här: